torsdag 20 september 2012

Shirley Mac Laine - El Camino

Jag var på Biblioteket och lånade denna boken också.

Har tidigare läst Agneta Sjödins "En kvinnas resa" plus ett häfte av Pilgrimsprästen, som heter "Buen Camino".
Och en hel del andra reseskildringar på nätet.

Denna boken kommer att vara mycket annorlunda än de andra. Shirley Mac Laine berättar mycket djupare saker, hon ville fly sitt kändisskap och sökte resan tillbaka tusentals år i tiden - till universums ursprung.

Jag får väl se vad jag tycker.
Det är inte nödvändigt att läsa ut en bok.

2 kommentarer:

  1. Jag läste den för ganska många år sedan, och även om den var lite väl utflippad bitvis, så bidrog den nog ändå till att jag ville åka till Peru. Paulo Coelho har också skrivit om sin pilgrimsvandring, och jag tyckte nog bättre om hans bok. Kram! ♥

    SvaraRadera