måndag 24 september 2012

Jag HAR ju vandrat i Spanien!

Jag tänkte inte på det förrän jag satt på pilgrimsträffen, och vi diskuterade hur mycket eller litet som vi hade vandrat hittills.

Jag har ju faktiskt vandrat i Spanien.
Fast på Kanarieöarna.
Så gott som på varendaste ö.
Och så sent som i påskas.
I Los Gigantes på norra Tenerife.

Min man och jag brukade gå kilometerlånga vandringar både på plan mark och i angränsande berg.

Vi gick mycket på berget Guaza i Los Cristianos på södra Tenerife.

Det är ett spännande berg - ett kargt stenlandskap med några få buskar och en vidsträckt utsikt. Stigen är stenig och kantig och går i serpentiner.
Bilden här har jag lånat från nätet.

2 kommentarer:

  1. Men se där! Det blir alltså lite av en dejà-vu-upplevelse för dig att vandra i Spanien. Högt uppe på min önskelista står att jag vill få möjlighet att vandra El Camino. Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir det. Hade inte alls tänkt i dom banorna. Spanien är fastlandet och Kanarieöarna - just öar.
      Ja, nu räknar jag dagarna.... Kram!3

      Radera