fredag 3 augusti 2012

Hud och leder

Det är viktigt att ha bra utrustning för kroppen.

Jag köpte redan i våras ett par bra vandringsskor, kängor kan jag inte ha, då dessa skaver på mina anklar.
Vandringsskorna måste rymma mina hålfotsinlägg och ett till två par strumpor.
Det sägs att det är mindre risk att få skavsår om man har två strumpor samtidigt, dom skavs sinsemellan då, liksom.

Jag smörjer också mina hälar varje dag med Scholls fotsalva, det förebygger sprickor.
Har börjat ta en zinktablett varje morgon.
Så har jag påbörjat en kur med nyponpulver, sägs vara bra för lederna. Jag har lite artros i en axel, försöker träna den så gott det går.

Konditionen är jag inte bekymrad över......

8 kommentarer:

  1. När jag skulle ut och vandra fick jag rådet att tejpa hälarna och tårna med häftplåster på rulle. Kan säga att det fungerade ypperligt. Fick inte ett enda skavsår. Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det tipset, Piedra!
      Kram!♥

      Radera
    2. Man kan tejpa under fötterna också, fast då med tunn kirurgtejp (typ "papper"), för att slippa blåsor under fötterna. Det tipset fick jag av en sjuksköterska och pilgrimsvandrerska som bor här på gatan. Kram! ♥

      Radera
  2. Det gäller att vara kring sig och om sig för att det skall bli bra. Mycket är det att tänka på. Men det där fixar du galant!

    Kramis ♥

    SvaraRadera
  3. Ja, Gerd, det här verkar mycket spännande, så olikt vad andra människor tar sej för på sin semester. Är det här en reningsresa, eller utrensningsresa?? Att komma i fatt med dej och det du lämnar bakom dej, eller är det för att utmana dej själv för att se vad du klarar av.

    Jag ser med spänning framemot att få´följa din pilgrimsresa. Mycket modigt av dej, att och när jag läser kan jag känna av din målmedvetenhet.

    Du är helt enkelt bäst, Gerd

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina rader!
      Jag vet inte om du läst hela bloggen, för bland dom äldre inläggen finns detta inlägg om varför:
      http://geddfishpilgrim.blogspot.se/2012/07/varfor-bakgrund.html
      Jag kan inte riktigt peka på vad som driver mig, men jag går "för Sigge" och det är bara sjukdom som kan hindra mig.
      Kram♥

      Radera