onsdag 8 augusti 2012

Camino de Santiago (video)

En videosnutt om hur det kan vara att gå på Caminon.
Personerna i filmen är för mig helt okända.
Men dom går just den sträckan som jag ska gå.
Sista sträckan av den 80 mil långa leden som börjar i Frankrike.
Den mellan Sarria och Santiago de Compostela.
11 mil.
Det är detta äventyr med gemenskap, som jag ser fram emot.
Det är inte att begära att nån ska förstå, för jag vet inte själv, förrän jag kommer dit.
Det sägs ju, en gång pilgrim - alltid pilgrim.......

4 kommentarer:

  1. Inget tu tal om att du är modig å att du "verkligen vill" som ger dig på detta äventyr. Beundransvärt! Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, kanske jag är modig, vet inte... bara känner att jag vill.
      Kram♥

      Radera
  2. Jo då, jag förstår. Har velat vandra El Camino i många år nu, men än har det tyvärr inte blivit så. Hoppas dock att det ska bli någon gång i framtiden. Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommer tid kommer råd, eller vad man nu säger...
      Kram♥

      Radera